Inloggen

Login voor meer informatie over uw studiereis of werkbezoek

U kunt hier inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat u heeft ontvangen. Heeft u geen gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen, neem dan contact met ons op. Na het inloggen komt u op de pagina van uw studiereis en/of werkbezoek.

Inloggen
Sluiten

Customer management & klantstrategie

Organisaties die willen groeien, dan wel voortdurend succesvol inspelen op externe veranderingen, zouden een Chief Customer Officer moeten aanstellen. Dat stelt researchbureau Forrester. Deze nieuwe klantstrateeg kijkt vanuit een Customer Management perspectief naar optimalisatie van de klantervaring.

De meest bedrijven zijn reactief. Men reageert pas op een klant als er een vraag komt of als er een probleem is. De uitdaging ligt er echter in om verder te gaan. Succesvolle bedrijven wachten niet af tot er een probleem is, maar werken voor het probleem uit. Op die manier ontstaat een proactieve aanpak waardoor je snel patronen ontdekt in gedrag van klanten waarop u snel wil kunnen inspelen.

Maleisie en Singapore

Je zou het niet denken maar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur is verkozen als vierde beste stad ter wereld om te winkelen, na New York, Tokio en Londen. Klantenrelatie en Custormer succes staat in Azie al langer hoog op het lijstje. De gastvrijheid en relatiegerichtheid van de Maleisiers geven daar een extra dimensie aan. Niet alleen in de retail maar je ziet dat in alle klantenrelaties.

Singapore ligt danwel naast maleisie maar is door de heel andere samenstelling van de bevolking echt een ander land. De stadsstaat Singapore is een smeltkroes van culturen en op onderdeler veel zakerlijke ingesteld. zelfs zakelijker dan Nederland waar een grapje en informeel contact de klantrelatie soepel kan houden. dat doe je dus niet zomaar in Singapore.

Social media en online platforms

Singapore en Maleisie zetten zwaar in op ontwikkelingen op het gebied van IT, Social Media en IoT (Internet of Things). En niet zonder effect. Beide landen kennen een waaier van succesvolle Start Ups die het begrip klant en klanten benadering een heel eigen dimensie hebben gegeven.

Andere studiereizen